Anul acesta a adus o serie de provocări importante pentru sectorul business din întreaga lume. Multe dintre companii nu au făcut față noilor condiții și ritmului alert de schimbare, fiind obligate să-și oprească activitatea. Dacă te afli printre norocoșii care continuă să se bucure de activitate constantă, este important să organizezi un buget potrivit și să cauți modalități de a economisi înainte de revenirea la noul normal. Iată câteva sfaturi pentru acest proces:
Ia în considerare cheltuielile operaționale
Înainte de a face schimbări necesare în spațiul de birouri, este important să analizezi partea din buget care se duce pe cheltuielile operaționale. La acest capitol intră toate cele necesare pentru birou, precum papetarie, mobilier și produse de curățenie. Dacă pandemia ți-a oferit mai multe opțiuni în ceea ce privește felul în care faci business, poți implementa posibilitatea de muncă remote pentru angajați sau pentru o parte dintre aceștia. În acest fel poți economisi o parte din buget care este cheltuită pe chirie și întreținerea unui spațiu mai mare.
Alege un spațiu nou, de dimensiuni mai mici, și soluții care te ajută să economisești chiar și la facturi. De exemplu, poți instala tub LED în locul sistemului actual de iluminat. Acestea consumă mai puțină energie și sunt mai eficiente pe termen lung. Cheltuielile operaționale nu trebuie ignorate, mai ales dacă ai o afacere mică, la început de drum, și vrei să economisești cât mai mult.
Definește riscurile
În climatul actual, posibilitatea de adaptare la situații de criză a devenit una dintre cerințele oricărei afaceri de succes. De aceea, atunci când gândești sau restructurezi bugetul, trebuie să te gândești care sunt riscurile și cum le poți depăși. Ține cont de zona în care activezi, de angajații de care depinzi și de ce buget ai nevoie pentru toate acestea. Este recomandat să analizezi și cheltuielile lunare obligatorii înainte de a pune bazele planului care implică și riscurile de viitor. În așa fel vei putea determina dacă afacerea ta poate face față atât acestor riscuri, cât și cheltuielilor care vor exista mereu la nivelul companiei.
Definirea riscurilor poate reprezenta o baza atunci când stabilești noul buget sau chiar primul, în cazul companiilor la început de drum. În funcție de aceste rezultate vei putea folosi rezultatele în favoarea ta și vei putea face pașii necesari spre dezvoltare.
Acordă atenție vânzărilor
Poate cel mai important aspect pe care să-l ai în vedere la stabilirea bugetului sunt vânzările. Ținând cont tot de flexibilitatea cu care te-a obișnuit perioada aceasta fără precedent, trebuie să observi comportamentul clienților tăi și să identifici noi metode de a-ți vinde produsele sau serviciile. În special într-o eră în continuă schimbare, marcată de dezvoltarea tehnologiei, nu este nevoie doar de o situație de criză care să condimenteze puțin mersul lucrurilor și dezvoltarea în business. Este un lucru necesar să-l ai mereu în vedere, deoarece progresul este cel mai important element în secolul 21.
Observă trendurile vânzărilor din compania ta, iar dacă există anumite luni în care activitatea pare să stagneze sau să se miște mai greu, pregătește-te pe plan financiar. Este posibil ca acest obicei să se repete în aceleași luni, după un pattern sau în funcție de situația socio-politică. Imediat după analiza atentă a vânzărilor, stabilește un plan după care poate activa compania în viitor.
Pregătește-ți businessul pentru toate situațiile imprevizibile cu o idee clară pentru bugetul necesar în perioada următoare. Cu cât analizezi mai atent toate detaliile, cu atât mai puțin surprize neplăcute pot apărea.
Sursă foto: pexels.com
Anul acesta a adus o serie de provocări importante pentru sectorul business din întreaga lume. Multe dintre companii nu au făcut față noilor condiții și ritmului alert de schimbare, fiind obligate să-și…
Cu peste 4,2 miliarde de utilizatori de internet in intreaga lume, promovarea afacerii tale online nu este doar importanta – este un pas necesar pentru a prezenta informatii cheie publicului tau tinta, pentru a creste ce…
Liberalizarea pieței de energie înseamnă că prețurile la energia electriică și gaze naturale nu mai sunt fixe, stabilite de ANRE. Prin urmare, acestea au devenit diferite în funcție de furnizor,…
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a început autorizarea la plată a Ajutoarelor Naţionale Tranzitori, sectoarlee vegetal şi zootehnic, aferente Campaniei 2020. Pentru…
Pentru anul acesta, compania CFR Marfă ia în calcul disponibilizarea unui număr de 1.400 de salariaţi, ceea ce înseamnă o reducere a cheltuielilor de natură salarială cu circa 14% față de cele realizate în…
Profitând de faptul că societatea Compania Națională de Investiții (CNI) funcționează în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), al cărui ministru este, Cseke…

Premierul Florin Cîțu a afirma că modificarea perspectivei de țară de către agenția de rating S&P este o veste „fantastică”. Acesta a afirmat că „eroii din economia românească sunt antreprenorii”….
Doar una din patru maşini noi înmatriculate pe piaţa locală mai este pe motorină, faţă de una din trei în 2018, potrivit datelor potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a…
Agenția de rating Standard & Poor’s a anunțat îmbunătățirea perspectivei de la “negativ” la “stabil” aferentă ratingului acordat datoriei guvernamentale a României. Agenția de rating Standard &…
CFR Marfă vrea să reducă în acest an numărul de angajaţi cu 1400 de persoane, faţă de nivelul de la finele lui 2020, şi estimează un câştig mediu lunar, pe baza cheltuielilor de natură salarială, de 4.861…
Vânzările automobilelor Dacia în Europa au crescut cu 67,4% în luna martie 2021. Cota de piaţă a producătorului a urcat la 2,5%, de la 2,4% în aceeași perioadă din 2020,…
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor, a crescut în primele două luni din acest an faţă de aceeași perioadă din 2020, ca serie brută…
Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, anunță că nu va mai fi redusă dobânda de politică monetară iar instituția pe care o conduce va asigura flexibilitatea țintei de…