Agroserv Măriuța raportează o cifră de afaceri de 68,4 milioane de lei pentru anul 2021, o creștere cu 40% față de 2020 și un profit net de 1,7 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,2 milioane de lei înregistrată la nivelul anului 2020.
La cifra de afaceri de 68,3 milioane de lei, cea mai mare contribuție a fost adusă de activitatea de procesare lactate – 55%, urmată de ferma vegetală – 26% și activitatea zootehnică – 19%.
În ceea ce privește vânzările în magazine, pe parcursul anului trecut, compania a înregistrat vânzări de 37,5 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creșterea numărului de produse în magazine și de creșterea numărului de magazine. De asemenea, veniturile aferente costului de producție în curs de execuție, au crescut cu 50%, ajungând la 26,3 milioane de lei.
În ceea ce privește activitatea fermei vegetale, în 2021, Agroserv Măriuța a administrat un număr de aproximativ 2.639 de hectare și a înregistrat o producție totală de aproximativ 34.000 de tone dintre care 4.048 tone la grâu, 7.363 tone la porumb, 12.895 tone la porumb siloz și 3.248 tone de rapiță. Pe lângă culturile respective, la acestea se mai adaugă lucerna și secara. Cifra de afaceri generată de această activitatea a fost de 17,9 milioane de lei.
În ferma zootehnică, numărul de animale a ajuns la aproape 2.900 pe parcursul anului trecut, cu diferențe de la lună la lună datorate numărului de fătări, vânzări de junici și tăurași și reforme (vaci scoase din producție). Zilnic sunt mulse aproximativ 1.000 de vaci a căror medie de producție a crescut cu aproximativ 9% în 2021 vs. 2020 ajungând la o medie zilnică de peste 37.000 litri. Din laptele produs, circa 56% a fost folosit în producția proprie în fabrica Lăptăria cu Caimac, restul fiind vândut către un număr de clienți, procesatori medii și mari din România. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 12,9 milioane de lei.
Cea de-a treia linie de business a companiei, Lăptăria cu Caimac, a avut parte de o activitate semnificativă pe parcursul anului trecut, fiind lansate patru noi produse: Iaurt Răcoros, brânza Măriuța, Miere și Polen în Iaurt și Rotocol de Cașcaval. Cele mai importante evoluții în categoriile de produse sunt reprezentate de creșterea volumică a vânzărilor de brânzeturi cu 71% datorită în principal Brânzei Proaspete (care se vinde vrac în IKA), creșterea vânzărilor de lapte și deserturi de 12% datorită produsului Ciocolată-n lapte dar și a laptelui de vacă. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 37,5 milioane de lei.
Pe fondul planurilor de dezvoltare pentru anul acesta, bugetul de venituri și cheltuieli propus de companie pentru 2022, prevede o cifră de afaceri totală de 94,4 milioane de lei, o creștere cu 38% față de 2021 și un profit net de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 56% comparativ cu anul 2021.
Mădălina Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac „Rezultatele financiare înregistrate pentru anul 2021 sunt sub așteptări, având în vedere că rezultatul din trimestrul patru al anului 2021 a fost unul negativ, pe fondul impactului inflației asupra prețurilor de vânzare a lactatelor mai ales în perioadele de ajustare, sărbătorile de iarnă, coroborat cu imposibilitatea transferării unei părți din această creștere către consumatorul final – prevederi contractuale și sezonalitate. De asemenea, un impact major l-au avut și măsurile guvernamentale cu privire la COVID-19, respectiv introducerea certificatului verde pentru acces în marile spații comerciale și astfel, traficul, respectiv vânzările în hypermarketuri au fost afectate semnificativ. Totodată, și în segmentul vegetal, un impact semnificativ l-a avut creșterea prețurilor inputurilor agricole necesare în campania de toamnă. Al doilea an de pandemie a aplatizat trendul de creștere al Lăptăriei cu Caimac, dar cu toate acestea, am învățat multe în 2021 și suntem convinși că aceste experiențe ne vor ajuta să avem o performanță îmbunătățită în 2022.”