Fostul ministru USR al Transporturilor Cătălin Drulă acuză că “o şansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL” şi că cel mai important proiect din PNRR, autostrada A7, “bate pasul pe loc”, potrivit News.ro.
“DA, PSD-ule, SUNT SUPĂRAT că îşi bate joc Grindeanu de această şansă”, afirmă fostul ministru, care susţine că, în schimb, la Ministerul Transporturilor au loc angajări de clientelă, măriri de organigrame, posturi noi, nescăpând nimic de “băieţii şi fetele mufaţi la banul public” şi se întreabă cum să facem noi PNRR “cu căpuşele înfipte în vena statului”.
“O şansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc şi deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320km şi 3 mld euro! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani. Nu visam la aceşti bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generaţie. Şi ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obţinem. DA, PSD-ule, SUNT SUPĂRAT că îşi bate joc Grindeanu de această şansă. CUM să nu fii în stare din septembrie până acum nici să dai un câştigător la licitaţiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploieşti – Buzău”, scrie fostul ministru pe Facebook.
El susţine că ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor.
“Sorine, o ratezi şi pe asta?”, îl întrebă el pe actualul deţinător al portofoliului Transporturilor, adăugând că “jumătate din autostradă, adică de la Focşani la Bacău şi apoi până la Paşcani, nu e nici azi licitată şi o promit abia la jumătatea anului”.
Conform lui Cătălin Drulă, şi în cazul altor proiecte din PNRR pentru domeniul transporturi lucrurile stau la fel de prost, enumerând:
– autostrada A8 unde afirmă că nu a fost finalizat studiul de fezabilitate, nu există acord de mediu obţinut şi suntem departe de momentul lansării licitaţiei de lucrări;
– calea ferată: “miliardul de euro pentru reînnoirile, ridicările de restricţii şi electrificările pe magistralele Bucureşti – Piteşti, Constanţa – Mangalia, Giurgiu – Videle, Reşiţa – Voiteni. Nicio licitaţie nu a fost lansată pentru aceste proiecte”;
– metrou: pentru magistrala bucureşteană M4 Gara de Nord – Filaret nu există avize obţinute, studiu de fezabilitate aprobat, acord de mediu. Dar până la final de an trebuie contractată jumătate din acest proiect.
“Oricine ar fi ministru ar trebui să nu doarmă noaptea de grija PNRR şi să viseze proiectele şi termenele. PSD la Transporturi, în schimb: angajări de clientelă, măriri de organigrame, posturi noi, nu scapă nimic de băieţii şi fetele mufaţi la banul public. Cum să facem noi PNRR cu căpuşele înfipte în vena statului”, conchide fostul ministru al Transporturilor.