Cod EORI – Obligații noi începând cu 01 iulie 2021

0
44

Cod EORI - Obligații noi începând cu 01 iulie 2021

Începând cu data de 1 iulie 2021, Uniunea Europeană introduce noi reglementări cu privire la plata TVA pentru importuri. Potrivit noilor reglementări, toate bunurile importate în UE vor fi supuse TVA.

Există însă și o categorie exceptată de la plata TVA, respectiv expedițiile fără caracter comercial de la o persoană particulară la alta care nu au o valoare mai mare de 45 EUR.  Astfel, atât persoanele juridice cât și cele fizice sunt obligate să aibă codul EORI.

Cei care fac achiziții din afara Uniunii Europene, deci inclusiv Marea Britanie,  trebuie să știe că vor plăti TVA pentru toate bunurile comerciale care sunt livrate în România. Chiar și bunurile care au o valoare mai mică de 10 euro vor fi supuse plății TVA. Se percepe TVA și pentru bunurile care au fost comandate înainte de data 1 iulie 2021, dar care ajung pe teritoriul țării noastre după această dată.

Tot acum devine obligatorie și depunerea declarației vamale pentru toate mărfurile importate în UE, indiferent de valoarea lor.

Ce este codul EORI și cum îl poți obține

Primul lucru de știut este că vei avea nevoie de cod EORI indiferent că ești persoană fizică sau juridică. Modalitatea de intrare în posesie a acestui numar nu este complicată. Documentația în vederea obținerii acestuia se face de la Direcțiile Vamale Regionale. Poți obține cod EORI online și prin platforma Dianex.ro.

Codul EORI este necesar la vamă, pentru a fi derulată procedura de import. Pentru intrarea în posesie a EORI face o singură cerere la vamă. Acesta este utilizat, ulterior, pentru realizarea tuturor formalităților vamale din cadrul blocului comunitar european. Numărul unic trebuie arătat ori de câte ori este solicitat de autoritățile de control vamale.

Codul electronic unic creat de autoritatea de Cooperare Vamală a UE face posibilă recunoașterea persoanelor fizice sau juridice, indiferent unde se află acestea, în funcție de acest cod unic care îi este atribuit. Existența acestui cod unic permite căutarea rapidă în sistem de către lucrătorii vamali, lucru care facilitează întreg procesul și te scutește de timp pierdut, întârzieri sau alte costuri pe care nu ți le dorești. Este important de știut că dacă nu faci solicitare din timp pentru intrarea în posesie a numărului de identificare EORI sunt mari șanse ca marfa importantă să rămână blocată în vamă.

Procesul de obținere a codului nu este unul anevoios, însă durează câteva zile lucrătoare până când acesta este generat. Pentru a nu exista probleme, cel mai bine este să îl obții încă de la început, de când te hotărăști să aduci mărfuri din import.

Solicitarea de cod EORI trebuie însoțită de următoarele documente: documentul de înregistrare al comerciantului eliberat de către instituția ONRC, actul constatator de înregistrare în scopuri de TVA emis de Ministerul Finanțelor Publice, acte ce atestă adresa sediului social al companiei sau domiciliului fiscal actual, după caz, în cazul în care acesta nu corespunde cu cel înscris în certificatul de prezentare. Pentru cod EORI persoane fizice este necesară cartea de identitate.

Dacă persoanei fizică sau juridice nu îi mai trebuie codul EORI pentru că și-a încetat activitatea care presupunea importul de mărfuri în spațiul comunitar european, poate face o solicitare în acest sens către autoritatea vamală în urma căreia, acesta va fi invalidat.

Care sunt schimbările care se aplică după data de 1 iulie 2021

Din 01.07.2021 se va plăti taxa pe valoare adăugată (TVA) pentru toate importurile, inclusiv la mărfurile care au o valoare scăzută,  ce până acum erau scutite de această taxă. Pe cei care activează în domeniul comerțului online aceste schimbări îi afectează în mod special, aceștia fiind pe de o parte obligați să plătească TVA și în același timp să completeze declarația vamală. 

Așadar, cei care fac achiziții intracomunitare (din afara UE), deci inclusiv Marea Britanie, trebuie cunoască faptul ca se va plăti taxa TVA pentru toate mărfurile comerciale și bunurile care sunt importate către România. Pe scurt, principalele schimbări care intră în vigoare după dată de 1.07.2021 sunt următoarele:

  • Pentru toate mărfurile de import din afara UE, chiar dacă valoarea acestora este mică, se plătește TVA.
  • Se vor depune documente vamale pentru toate bunurile și mărfurile aduse în spațiul comuniunii europene;
  • Este necesar sa ai număr EORI, pentru îndeplinirea formalităților vamale. Codul de identificare unic este utilizat pentru întreprinderea tuturor formalităților vamale din spațiul comunitar, și trebuie arătat ori de câte ori este solicitat.

Virgil Popescu: România va putea primi gaze din Azerbaidjan în iulie 2022

Interconectorul de gaze Bulgaria – Grecia va fi finalizat până în luna iulie 2022, astfel încât gazele din Azerbaidjan să ajungă în România, a scris, pe Facebook, ministrul Energiei, Virgil…

Cod EORI - Obligații noi începând cu 01 iulie 2021

Începând cu data de 1 iulie 2021, Uniunea Europeană introduce noi reglementări cu privire la plata TVA pentru importuri. Potrivit noilor reglementări, toate bunurile importate în UE vor fi supuse TVA. Există…

Emoții la BAC, emoții la contestații, emoții la admitere. Caruselul emoțional al tinerilor de 18-19 ani

Emoții din vară și până în toamnă! Greu de gestionat și de oamenii în toată firea, de-apoi de cei de doar 18-19 ani! Din acest carusel emoțional scapă cine poate, așa cum…

Euro urcă la un nou maxim istoric față de leu

Cu 4,9281 lei, euro atinge un nouu maxim istoric în raport cu leul, precedenta valoare maximă fiind atinsă pe 20 aprilie, la 4,9279 lei. Euro a început anul la un curs de 4,8691 lei. Vineri, creșterea față de z…

România își vinde la licitație participația la combinatul Krivoi Rog din Ucraina

România își vine la licirație participația la combinatul Krivoi Rog din Ucraina. Motivul îl reprezintă cheltuielile ridicate, de circa un milion de euro, pentru pază și conservare,…

Consiliul Concurenței analizează preluarea Foodpanda de către Glovo

Consiliul Concurenţei analizează preluarea companiei Foodpanda și a afacerii Pandamart, derulată de Delivery Hero Smart, de către Glovoappro, filiala Glovo din România. Pe piața autohtonă, Glovo…

Afaceri de 4 mld. lei pentru cele mai mari companii antreprenoriale de materiale de construcţii

Cei mai mari zece producători români de materiale de construcţii după cifra de afaceri raportată pentru 2020 au realizat anul trecut venituri cumulate de 3,9 miliarde de lei, în creştere cu 19% faţă de…

Milenialii și generația X vor fi motorul cererii de călătorii aeriene în următorul an

Milenialii și generația X vor fi principalul motor al cererii de călătorii cu avionul în următoarele 12 luni, potrivit unei analize făcute de XTB. Potrivit analizei făcute de Radu Puiu, Financial Analyst în…

Turismul își revine. 17 hoteluri noi vor fi deschise în următorii 3 ani

Piaţa hotelieră, cel mai afectat sector din cauza pandemiei, îşi aşteaptă revenirea până în anul 2024. În România, rata ocupării nete în 2020 a fost cu 11,3% mai mică decât în 2019. Pentru 2021-2023, v…

Un deficit bugetar sub nivelul de 8% în anul 2021 va fi destul de greu de atins, în condiţiile politicii fiscale şi a cheltuielilor publice neschimbate, spune Mihai Chipirliu, CFA, Risk Director Euler Hermes…

Ce venituri au tinerii români din Generaţia Z

Venitul mediu al unui tânăr român din Generaţia Z este de 432 euro pe lună. Este vorba despre persoanele între 18 și 24 de ani. Pentru 39% dintre aceștia, părinţii sunt în continuare principala lor…

Dacia lansează un nou model cu șapte locuri la Salonul auto de la Munchen

Dacia va participa la Salonul Internațional al Automobilului de la Munchen 2021 și va expune, în premieră mondială, un model de familie polivalent cu 7 locuri, anunță compania. Noul model va fi dezvăluit…

Ministerul Finanţelor s-a a împrumutat de la bănci, la o dobândă de circa 3% pe an

Ministerul de Finanţe a împrumutat de la bănci 647,9 milioanel de lei în două emisiuni de titluri de stat cu scadenţa în ianuarie 2022, respectiv ianuarie 2028, la dobânzi de 1,78% şi 3,08%. Pentru …

Cum să publici anunțuri care vând pe platformele de vânzări online

Ai de vândut un produs de care nu mai ai nevoie. Fie că este vorba de un produs utilizat deja sau de unul nou, mulți dintre cei care se află în situația de a vinde prin intermediul platformelor de vânzări online…

Performanță la BVB. 12 emisiuni de obligațiuni în primul semestru din 2021

În primul semestru al anului au fost 12 emisiuni de acțiuni la Bursa de Valori Bucureșt (BVB), o companie listată pe Piața Reglementată și 11 listate pe Segmentul Multilateral de Tranzacţionare, arată…

Source

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here