Vineri, 25 August 2023, ora 15:59
87 citiri
Liderul USR Cătălin Drulă a prezentat vineri, 25 august, mai multe măsuri pentru siguranţă rutieră, care, spune el, depind de majoritatea politică condusă de premierul Marcel Ciolacu.
”Îi lansez o provocare dincolo de disputele politice, să le implementăm începând din prima zi a sesiunii parlamentare din septembrie”, afirmă preşedintele USR.
”Câteva măsuri urgente pentru siguranţă rutieră. PNRR. Am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe + achiziţionarea a 300 de radare mobile şi 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranţă rutieră şi control”, spune Cătălin Drulă. O a doua măsură este ”oprirea încercărilor de slăbire a legislaţiei rutiere în parlament”.
”OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portiţe pentru şmecheri. Ultima dată am avut o discuţie pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni şi au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii”, precizează liderul USR.
A treia măsură propusă de acesta se referă la ”adoptarea legii iniţiate de colegii mei (PL-x nr. 88/2022) care permite Poliţiei să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord”. ”Aşteaptă încă susţinerea MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară şi în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potenţial ucigaş sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliţia nu poate da amenzi pe baza acestor probe”, spune Drulă.
A patra măsură este ”reintroducerea inspecţiei de siguranţă rutieră pentru toate categoriile de drumuri”. ”În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I şi II, iar în 2022 a fost scoasă şi pentru drumuri judeţene”, arată liderul USR.
A cincea măsură propusă de USR este oprirea proiectelor ucigaşe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naţionale prin localităţi şi înlocuirea cu soluţii moderne de sec. 21. ”Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgovişte dublare prin localităţi în loc de drumul nou expres în afara localităţilor pe care îl pornisem în 2021”, afirmă Drulă.
O altă măsură se referă la proiectare a străzilor cu siguranţa rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor.
”Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliştii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălţate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulaţie, supra-iluminare, pinteni de protecţie ai colţurilor de străzi, ş.a.m.d”, arată el. ”Pentru lung parcurs, soluţia este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o reţea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârşit de 1000km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decenţă pentru acoperirea României”, spune Cătălin Drulă.
”Toate aceste soluţii depind de majoritatea politică condusă de dl. Marcel Ciolacu. Îi lansez o provocare dincolo de disputele politice, să le implementăm începând din prima zi a sesiunii parlamentare din septembrie”, anunţă preşedintele USR.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent