IN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2021 Vânzările mondiale ale Renault Group au crescut cu 18,7 %

0
190

Într-un context perturbat în continuare de pandemia COVID-19, Renault Group a vândut 1 422 600 de vehicule în primul semestru din 2021, în creştere cu 18,7 % faţă de rezultatul înregistrat în perioada similară din 2020, dar cu 24,2 % mai puţin decât în semestrul întâi al anului 2019, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.

De-a lungul întregului semestru, Grupul a urmărit o politică comercială selectivă, favorizând rentabilitatea vânzărilor pe diferitele pieţe.

Marca Renault

Potrivit sursei citate, vânzările mărcii Renault s-au cifrat la 901 500 vehicule, în creştere cu 18,5 % faţă de primul semestru 2020. Toate pieţele principale au înregistrat creşteri ale volumelor de vânzări. Volumele comercializate în Europa au reprezentat 59% din total. Vânzările către clienţii persoane fizice reprezintă acum 40% din total pe cele cinci pieţe mari ale Europei (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie). Această pondere este superioară cu aproape 2 puncte procentuale faţă de 2019, anul dinaintea crizei.

În Europa, marca Renault a vândut 532 161 vehicule (+13,2 %) corespunzător unei cote de piaţă de 7 %. Acest rezultat este susţinut de creşterea puternică a vânzărilor de autoturisme electrice şi electrificate

E-TECH (91 869 vehicule, în creştere cu 149 %). Cu aproape 20 000 de comenzi în doar trei luni de comercializare, Arkana marchează revenirea de succes a mărcii în segmentul C. Pe piaţa vehiculelor utilitare, aflată în creştere cu 42,3 %, Renault a reuşit să-şi majoreze cota cu 0,4 puncte procentuale, până la 14,4 %.

În afara Europei, marca Renault a înregistrat vânzări în creştere datorită lansării unor modele de succes. Astfel, vânzările din India au crescut cu 86,6%, propulsate de rezultatele bune ale modelului Kiger. La rândul său, noua generaţie a modelului Duster a contribuit la creşterea cu 36% a vânzărilor în Rusia şi cu 15,9% în Brazilia, performera Americii Latine.

Mărcile Dacia şi Lada

Conform comunicatului, marca Dacia a vândut 262 814 vehicule (+24,5 %), beneficiind de succesul Noului Sandero, care rămâne cel mai vândut model către persoane fizice din Europa. Dacia Spring, modelul electric accesibil, a cunoscut un start remarcabil, înregistrând deja peste 15 000 de comenzi, livrările către clienţi fiind prevăzute să înceapă în această toamnă. Dacia continuă reînnoirea gamei: în iunie a fost dezvăluit Noul Duster iar în luna septembrie, la Salonul de la Munchen, marca va prezenta noul său model de 7 locuri, familial şi polivalent.

În Rusia, marca LADA a comercializat 200 219 vehicule (+51 %) şi şi-a consolidat poziţia de lider, cu o cotă de piaţă de 23 %, cel mai bun rezultat din ultimii zece ani. Patru modele LADA se numără în top 10 vânzări în Rusia. Granta ocupă primul loc (72 287 vehicule), urmată de Vesta, pe locul doi (57 031 vehicule). În top se mai află modelul NIVA Travel şi noul Largus, lansat în luna martie.

Source