Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale în valoare totală de 50.000 lei şi s-au dispus măsurile complementare de
-oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli
-oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a bucătăriei
-oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA
-propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.
Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii CPCMB au fost:
– utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora
– utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare)
– folosirea, atât în blocul alimentar, cât şi în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depăşită
– existenţa unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură, conform legii
– utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare
– nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe paviment
– existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA
– lipsa informaţii privind utilizarea electronicelor
– condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).
În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării neremedierea deficientelor în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului, subliniază sursa citată.
Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost:
-alte 4 amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei
-menţinerea măsurii de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camera (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere
-precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.
Aceaşi situaţie s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor şi găsind, în continuare:
-materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare,
-preparate finite neetichetate
-materii prime congelate cu data limită de c onsum schimbată
-preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, desi bucătăria era oprită de la funcţionare
-2 camere oprite de la funcţionare, ocupate.
Ca atare, a mai fost aplicată o sancţiune contravenţională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – şi s-a propus sancţiunea complementară de închidere definitivă a hotelului, se menţionează în comunicat.