În curând, în Norvegia, giganţilor social media Facebook şi Instagram li se vor interzice temporar să urmărească utilizatorii online pentru a face publicitate, informează politico.eu
Autoritatea norvegiană pentru protecţia datelor a ordonat firmei americane de tehnologie Meta, să nu mai afişeze utilizatorilor din Norvegia reclame personalizate pe baza activităţii lor online şi a locaţiilor estimate. Interdicţia intră în vigoare din luna august.
Practica publicitară a Meta pe Facebook şi Instagram implică în prezent “prelucrarea de date personale foarte private şi sensibile prin operaţiuni de monitorizare foarte opace şi intruzive”, a transmis agenţia norvegiană Datatilsynet.
Meta se va confrunta cu amenzi zilnice de 1 milion de coroane norvegiene (89 500 de euro) dacă nu se conformează ordinului.
Interdicţia temporară ar putea fi ridicată dacă Meta găseşte o modalitate de a prelucra în mod legal datele cu caracter personal. Restricţia vine după ce, la 4 iulie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că Meta a colectat în mod ilegal datele oamenilor pentru a direcţiona reclame fără consimţământul lor explicit şi pe baza “interesului legitim” al firmei.
Comisia irlandeză pentru protecţia datelor a amendat compania de social media în luna ianuarie cu un total de 390 de milioane de euro pentru că a încălcat viaţa privată a europenilor.