Ministerul Transporturilor are 14,1 miliarde de lei alocaţi în 2021, dintre care 1,4 miliarde de lei sunt pentru modernizarea infrastructurii feroviare, scrie Ziarul Financiar. Bugetul este cu 9,4% mai mare faţă de execuţia din 2020.
„Anul acesta am reuşit să creştem la 1,4 mld. lei partea de întreţinerea infrastructurii feroviare. Avem nevoie de o injecţie de capital şi eu cred că aici PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă) poate face diferenţa şi să reparăm aceste magistrale spre Moldova, spre Oltenia, în centrul Transilvaniei. Sunt zone întregi şi magistrale pe care se circulă absolut dezastruos”, a spus ministrul Cătălin Drulă.
Investiţiile în calea ferată sunt vitale pentru viitorul transporturilor feroviare din România, în condiţiile în care această variantă este mai puţin poluantă decât transportul terestru.
România avea puţin peste 4.000 de kilometri de cale ferată electrificată în 2019, cu 450 mai mult decât în urmă cu 30 de ani. Viteza de deplasare pe căile ferate din România pentru transporturi de marfă este de 15 km/h, iar pentru transportul de persoane este de 42 km/h. În prezent, avem aproape acelaşi număr de kilometri de căi ferate ca acum 100 de ani.
Priorităţi strategice ale CFR:
-Continuarea şi finalizarea lucrărilor Coridorului IV, ramura nordică
-Programe de eliminare a restricţiilor de viteză de pe întreaga reţea TEN-T centrală şi globală
-Modernizarea sistemelor de siguranţă şi centralizare, proiecte de electrificare a liniilor CF lipsă din reţeaua TEN-T centrală şi globală
-Reabilitarea şi modernizarea Coridorului IV, ramura sudică (Arad-Caransebeş-Craiova-Calafat) şi a liniei CF Ploieşti Sud-Focşani-Paşcani-Iaşi-Frontieră, Paşcani-Dărmăneşti-Vicşani-Frontieră
-Achiziţia de trenuri de lucru pentru activitatea de reînnoire (reparaţie capitală), reabilitare, modernizare, construirea unor elemente componente ale infrastructurii feroviare şi creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei feroviare
-Reabilitarea şi modernizarea Complexului Feroviar Gara de Nord, inclusiv centura feroviară a Bucureştiului ca o alternativă pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre comerciale şi depozitare amplasate în zona centurii şi crearea unor noduri intermodale la capătul liniilor de transport.
Proiecte în implementare prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF – Connecting Europe Facility):
-Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h; secţiunea Braşov – Sighişoara. Subsecţiuni: 1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara;
-Reabilitarea secţiunii de cale ferată Braşov – Sighişoara, subsecţiunea Apaţa – Caţa;
-Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional HenriCoandă Bucureşti;
-Revizuirea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat;
-Studiu de fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeş;
-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal-Braşov;
-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa;
-Studiu de fezabilitate Gara de Nord Bucureşti – modernizarea dispozitivul de linii;
-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Coşlariu – Cluj-Napoca,Studiu de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Apahida –Suceava;
-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti –Craiova.
Ministerul Transporturilor are 14,1 miliarde de lei alocaţi în 2021, dintre care 1,4 miliarde de lei sunt pentru modernizarea infrastructurii feroviare, scrie Ziarul Financiar. Bugetul este cu 9,4%…
Șefa TVR, Doina Gradea, solicită Guvernului o Ordonanță de Urgență pentru limitarea activității Televiziunii Române pentru că banii alocați ar fi insuficienți. „Nu asigurăm nici măcar plata…
Pe o piață concurențială foarte dinamică și în care cele mai mici detalii pot face diferența dintre succes și eșec, managementul modern nu mai înseamnă doar a da directive clare, a superviza și a evalua….
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţii, în valoare totală de 97,2 milioane de lei, pentru studii de fezabilitate şi proiectele tehnice necesare modernizării liniei de cale ferată…
România a alocat 11,9% din PIB pentru protecția socială în 2019, mult sub media UE de 19,3%, arată datele Eurostat. Protecţia socială a fost cel mai important domeniu pentru cheltuielile…
Persoanele fizice pot investi în titluri de stat Tezaur şi Fidelis în luna martie, dobânzile fiind între 2,85% şi 3,25% pe an pentru emisiunile în lei și de 1,55% pe an pentru cele în euro,…
BCR raportează un profit net de 814,1 milioane de lei în 2020, mai mare cu 37,2% faţă de anul anteriior, când a fost de 593,3 milioane de lei. Acesta se datorează creşterii puternice a…
Măsurile guvernamentale implementate la nivel european pentru sprijinirea economiei reale, afectată de pandemia COVID-19, au stabilizat creditarea și au permis continuarea funcționării sistemului financiar, arată…
Compania Națională Poșta Română (CNPR) a anunțat joi demararea celei mai mari investiții din ultimele patru decenii pentru modernizare și digitalizare. Potrivit unui comunicat al companiei, Poșta Română a…