Oferta publică pentru acţiunile Aquila începe săptămâna viitoare

0
237

Compania vrea să vândă 66,66 milioane de titluri noi, reprezentând 50% din capitalul actual

Investitorilor instituţionali le sunt destinate 85% din acţiunile scoase la vânzare, restul fiind pentru retail

La preţul maxim din ofertă, evaluarea companiei se ridică la 1,3 miliarde de lei

Oferta publică iniţială prin care Aquila, companie de logistică şi distribuţie a bunurilor de larg consum scoate la vânzare cel mult 66,66 milioane de acţiuni nou emise, reprezentând 50% din numărul total de acţiuni ale societăţii din acest moment, se va derula între 8 şi 16 noiembrie, conform prospectului aprobat astăzi de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

Operaţiunea de piaţă va cuprinde două tranşe, pentru instituţionali şi retail. Investitorii instituţionali, ce au alocate 56,66 milioane de acţiuni, echivalentul a 85% din ofertă, vor putea să subscrie acţiuni Aquila la preţuri cuprinse în intervalul 5,5 lei – 6,5 lei, pasul de preţ aferent subscrierilor fiind de 0,1 lei. Retailul are destinat 15% din ofertă în două tranşe: subtranşa A, cu alocare garantată, ce reprezintă 10% din totalul acţiunilor noi oferite, cu alocare pe principiul “Primul Venit – Primul Servit”. În cadrul acestei tranşe, un investitor va putea subscrie cel puţin 750 de acţiuni noi şi cel mult 12.000 de acţiuni noi. Subtranşa B, cu alocare de tip “Pro – Rata”, include 5% din totalul acţiunilor oferite, subscrierea minimă fiind tot de 750 de acţiuni. Investitorii de retail vor putea subscrie la preţul maxim din ofertă, de 6,5 lei, conform informaţiilor din prospect.

La preţul maxim din ofertă, valoarea Aquila se ridică la 1,3 miliarde de lei.

În cazul în care oferta se va închia cu succes, ceea ce înseamnă vânzarea a cel puţin 75% din titlurile oferite, acţiunile Aquila vor fi listate în Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

În prezent, 50% din companie este deţinut de directorul general Cătălin-Constantin Vasile, iar 50% de preşedintele Alin-Adrian Dociu. În situaţia în care în operaţiune se vor vinde toate acţiunile, fiecare dintre cei doi vor rămâne cu 33,3% din companie.

Intermediarul ofertie este Swiss Capital, iar din grupul de distribuţie fac parte TradeVille şi BRK Financial Group.

Conform unui comunicat recent al companiei, Aquila este liderul pieţei de distribuţie a bunurilor de larg consum din ţara noastră după cifra de afaceri de anul trecut, cu segmente complementare de activitate în domeniul logisticii şi al transportului, cu acoperire naţională şi în Republica Moldova (prin filiala Trigor AVD).

Activităţile principale ale Grupului (format din Aquila şi filialele sale Printex – în România – şi Trigor AVD – în Republica Moldova) constau în distribuţia, logistica şi transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuţie Retail şi HoReCa pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO. Grupul, cu peste 26 de ani de experienţă în industria distribuţiei bunurilor de larg consum din ţara noastră, are o reţea de distribuţie în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezenţă pe canale precum Retail Tradiţional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) şi HoReCa (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuţie desfăşurată de Aquila acoperă circa 90% din universul pieţei de Retail Tradiţional şi Retail Organizat din ţara noastră, având capabilităţi de distribuţie a produselor din toate categoriile de temperatură.

Complementar distribuţiei bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operaţiuni de depozitare, (re-)ambalare şi transport intern pe diferite segmente de temperatură. Adiţional, Grupul furnizează servicii de transport internaţional de mărfuri. De asemenea, Grupul Aquila este prezent pe piaţă cu branduri proprii precum Gradena şi Yachtis, LaMasa şi Frisco.

Pentru anul trecut, vânzările totale ale Grupului s-au ridicat la circa 1.795 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de cele din 2019, cu un profit net de 60 milioane de lei. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane de lei şi un profit net de 21 milioane de lei.

În următorii cinci ani, Aquila îşi propune să îşi consolideze poziţia pe piaţa de distribuţie, logistică şi transport a bunurilor de larg consum, prin dezvoltare atât organică, precum şi prin achiziţii de companii deţinătoare de branduri naţionale sau companii cu cota de piaţă semnificativă în categorii complementare, atât în România cât şi în ţările vecine.

Source