Surse: Divizia globală de cumpărături online a Alibaba ia în calcul listarea în SUA

0
83

Divizia internaţională de cumpărături online a Alibaba Group Holding Ltd. – cel mai mare site chinezesc de comerţ electronic – ia în considerare lansarea unei oferte publice iniţiale (IPO) în SUA, în condiţiile în care analizează opţiuni menite să stimuleze creşterea afacerii care include brandurile Lazada şi AliExpress, spun surse citate de Bloomberg.

Potrivit acestora, analiza privind listarea se află într-un stadiu incipient, iar dimensiunea IPO nu a fost încă stabilită. Grupul de comerţ este în discuţii cu băncile care ar putea ajuta la pregătirea pentru IPO-ul avut în vedere anul viitor, a spus una dintre surse.

Divizia, care concurează cu rivali precum Amazon.com Inc. pe pieţele din afara Chinei, este una dintre cele şase entităţi în care se va separa Alibaba.

Evaluările pentru divizia internaţională de afaceri variază. Morgan Stanley a evaluat, în martie, divizia de retail internaţional, inclusiv brandurile Lazada şi Trendyol, la aproximativ 29 de miliarde de dolari, în timp ce un raport al analiştilor CICC a evaluat-o la aproximativ 39 de miliarde de dolari. Analiştii Catherine Lim şi Trini Tan de la Bloomberg Intelligence au estimat că divizia de cumpărături online ar putea avea o valoare de cel puţin 19 miliarde de dolari.

Dacă va merge mai departe cu listarea, divizia Alibaba s-ar alătura unui număr de firme chinezeşti importante, inclusiv liderului fast-fashion Shein, care încearcă să atragă capital american chiar dacă tensiunile cresc între cele două mari economii ale lumii. O listare în SUA ar putea ajuta afacerea denumită Alibaba International Digital Commerce Group (IDCG) să atragă investitori globali care nu vor plasa bani direct în China.

Alibaba a dezvăluit, în martie, planurile de a-şi împărţi imperiul în divizii precum cele de comerţ electronic, logistică şi cloud, fiecare dintre acestea explorând o potenţială strângere de fonduri şi o ofertă publică iniţială la momentul potrivit. Compania va lua în considerare să renunţe treptat la controlul asupra unora dintre afaceri, a spus directorul executiv Daniel Zhang la acea vreme, dar a refuzat să precizeze un calendar pentru oricare dintre IPO-uri.

IDCG include mall-ul online Lazada din sud-estul Asiei; AliExpress, brand popular în Rusia, America Latină şi unele părţi din Europa; Trendyol din Turcia; Daraz Asia de Sud şi piaţa electronică business-to-business Alibaba.com.

În ultimele trei luni ale anului 2022, comenzile combinate ale Lazada, AliExpress, Trendyol şi Daraz au crescut cu 3% faţă de acelaşi interval din 2022, conduse de Trendyol. Divizia internaţională a generaat aproximativ 9,5 miliarde de dolari sau 7% din veniturile Alibaba în cel mai recent an fiscal şi este condusă de Jiang Fan, fostul preşedinte al afacerilor interne de retail online ale Alibaba, Taobao şi Tmall.

Alte părţi ale imperiului Alibaba au început deja să avanseze cu pregătirea desprinderii lor. Cainiao Network Technology Co., filiala de logistică a Alibaba, precum şi Freshippo, lanţul său de alimente, au început pregătirile cu băncile pentru IPO-uri în Hong Kong.

Deliberările în jurul IPO sunt preliminare şi situaţia se poate schimba, au spus sursele citate, iar IDCG a informat că în prezent nu există un plan de IPO.

https://www.bursa.ro/_rss

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here