“Este o inițiativă foarte bună (digitalizarea piețelor agroalimentare la Alexandria n.red.) pe care au preluat-o cei de la Vâlcea, Sibiu este în curs de implementare, pentru că un exemplu bun trebuie copiat, nu trebuie să căutăm altul dacă există deja unul implementat care funcționează, Focșani, Iași, Brașov și Târgu Mureș. Iar ceilalți sunt destul de deschiși ca și noi, cei care suntem într-un stadiu al implementării acestui mod de bune practici.
Fără asociațiile de producători, piața nu poate să existe
Trebuie să înțelegem că degeaba încercăm să sprijinim producătorul, dar trebuie să ne asigurăm că reușește să-și comercializeze produsul. Este cel mai ușor de comercializat pe piața agroalimentară. Trerbuie să fim conștienți că nu se mai poate întâmpla cum eram obișnuiți, și să încercăm să ștergem acea imagine a bătrânei cu mâinile bătătorite de muncă pentru că ceea c e se întâmplă în acest moment este diferit.
Asocierea producătorilor este foarte importantă iar ceea ce noi trebuie să oferim în piețe sunt spații pentru aceste asociații.
Și intermediarii sunt bineveniți în piețe dar să nu uităm că legislația din România prevede un număr minim de spații de comercializare asigurate producătorului român. Fiecare director de piață din cadrul asociației noastre este într-o goană după producători.
Să nu mai scoatem în evidență că există cerere și nu se acordă mese. Este exclus acest lucru. Din contră, noi nu știm cum să-i aducem, și ne luptăm pentru a-i aduce la mese și pentru a încerca să determinăm consumatorii să se reorienteze spre produsul românesc, pentru că în piață se găsește acest produs de o calitate incomparabilă cu ceea ce găsim în supermarketuri”, precizează președintele AAPR.