În luna decembrie, Uber a făcut o analiză a anului care se încheie – de la destinațiile pasagerilor, până la felul în care au călătorit aceștia și multe alte informații. Totuși, 2020 a fost un an complet atipic, incomparabil cu orice altă perioadă. Schimbările au început în luna martie. Odată cu instalarea pandemiei, lumea s-a schimbat în doar câteva zile, iar Uber a fost nevoit să treacă de la peste 16 milioane de curse pe zi la a-i îndemna pe pasageri să rămână acasă.
Compania și-a concentrat eforturile pe cele mai importante acțiuni: deplasarea celor din linia întâi către locul de muncă și livrarea de mâncare pentru cei care au fost nevoiți să se izoleze.
În timp ce oamenii au rămas în siguranța caselor lor, Uber a găsit moduri noi și relevante de a folosi aplicația.
Uber în numere:
• 600 de curse pentru pacienții vulnerabili: Compania a contribuit cu 25% din prețul pentru cursele pacienților oncologici către spitale, în parteneriat cu Roche România.
• 50 de milioane de dolari: La nivel global, Uber a investit 50 de milioane de dolari în achiziționarea de produse pentru sănătatea și siguranța șoferilor și curierilor din țările în care este prezent:
◦ 3200 dezinfectanți: Uber a oferit șoferilor din România peste 3200 de dezinfectanți în această perioadă.
◦ 3000 de panouri de protecție: Până în acest moment, peste 3000 de șoferi din România au fost echipați, în mod gratuit, cu panouri de protecție pentru vehicule.
• 3 parteneriate importante, în avantajul șoferilor Uber Pro din România: În cadrul programului Uber Pro am încheiat parteneriate cu MOL, Marsh și AXA pentru a oferi reduceri și avantaje în aplicație atât pentru șoferii experimentați, cât și pentru cei mai noi.
• 231 de milioane: La nivel mondial, au fost efectuate 231 de milioane de verificări faciale pentru purtarea măștilor de protecție de la lansarea acestei măsuri de siguranță pentru comunitatea Uber.
• 99.5%: Până în prezent, 99.5% din călătoriile efectuate la nivel mondial s-au desfășurat fără probleme raportate în legătură cu purtarea măștii de protecție.
• 24 de milioane de dolari: Uber a alocat 24 de milioane de dolari către asistența financiară a șoferilor diagnosticați cu COVID-19 sau care au fost obligați să se auto-izoleze.
• 800 de milioane de dolari: La nivel global, compania investește 800 de milioane de dolari pentru a ajuta sute de mii de șoferi să facă tranziția la vehicule electrice până în 2025.
• 0: Uber își propune să devină o platformă de mobilitate cu emisii zero până în 2040.
La nivel local, un pas important este lansarea Uber Green la Timișoara, în luna octombrie a acestui an.
În România, Uber a avut un an productiv, implementând măsuri și produse care au venit în sprijinul comunităților, pentru a le ajuta să parcurgă cât mai ușor un an complicat.
În luna martie, compania s-a concentrat pe siguranța utilizatorilor, fie ei șoferi sau pasageri, prin lansarea unor măsuri de siguranță dezvoltate cu ajutorul tehnologiei. De la notificări în aplicație și verificare facială pentru purtarea măștilor de protecție, până la asigurarea distanțării sociale prin utilizarea panourilor de protecție, aceste măsuri au fost gândite pentru deplasări cât mai sigure.
În plus, Uber a contribuit la curse gratuite pentru pacienții oncologici care, în lipsa unui mijloc de transport, nu ar fi reușit să ajungă la tratamente în perioada carantinei.
Anul acesta, compania a lansat produse ca Uber Comfort și Uber Pro pentru ca șoferii și pasagerii să aibă la dispoziție serviciile de care au nevoie în aplicație.
Mai mult decât atât, în acest an, Uber s-a extins în Constanța și a lansat Uber Green la Timișoara.
Anul 2020 și-a pus amprenta pe obiectivele companiei și siguranța a rămas în prim plan, alături de angajamentul față de sustenabilitate.
În România, Uber a integrat deja în aplicație trotinetele electrice Lime și își propune să devină o platformă de mobilitate cu emisii zero până în 2040, prin vehicule cu zero emisii de evacuare, transport public și servicii de micro-mobilitate.